Hoe overleef ik de wereld.....13-21

21 oktober 2009 - Puno, Peru

(13) Zo aangekomen in Cusco lekker een massage van 1,15 uur voor ong. 7,50 erg lekker.......ff een dagje niks doen ook niet zo heel erg lekker.....
(14) Nog steeds niet lekker dus weer een dagje rustig aan doen erg jammer want Cusco moet zo leuk zijn volgens de verhalen.....ijzertablettjes en hoogteziektepillen gehaald mischien helpt het.....
(15) Op naar Peroy daar met de trein naar de machupicchu of eigelijk een plaatsje daaronder Aquas Caliente (betekend warm water) om vanaf daar naar de machu picchu te gaan...superwarm daar en erg veel muggen helaas.
(16)Om 3 uur opgestaan om daar om 4 uur in de rij te gaan staan om de eerste bus van half 6 te nemen erg toeristisch hahaha je denkt dat je de eerste bent maar dat is natuurlijk niet zo elke dag 1000den bezoekers. Maar ons geduld werd beloond we waren als een van de eerste in de machupicchu en een kaartje bemachtigd om de Waynapicchu te beklimmen (maar 400 mensen per dag 2750 mtr hoog)
De MP (machupicchu) is een stad van de inca-cultuur die door de spanjaarden nooit is ontdekt en daardoor ook niet vernietigd is. Er is in deze stad nog veel van de Inca-beschaving terug te vinden. De naam Machu Picchu betekent letterlijk Oudeman Hoogte in het Quechua (spreken ze hier)
Vaak wordt aangenomen dat Machu Picchu een buitenverblijf was voor koningen en andere hooggeplaatsten. De stad heeft veel verblijven voor edelen, en ook een paar woningen voor hun dienaren. Er konden rond de 750 personen in de stad verblijven. Gedurende de regentijd, als er geen koningen aanwezig waren, zouden er veel minder mensen in Machu Picchu geweest zijn. Toen de Spanjaarden het Rijk van de Inca versloegen, stopte de regelmatige trek van en naar Machu Picchu door edelen en raakte de stad verlaten.
Zo even een stukje geschiedenis....haha ze zeggen dat er nog meer lost cities zijn van de inca´s maar dat deze nog nooit gevonden zijn. De MP is heilig en hebben de condor, poema en de slang als heilge beschermdieren deze werden geeerd...De ligging van de MP is bovenop een berg en best moelijk te bereiken helemaal als je indenkt hoe dat vroeger moest...dit hebben ze gedaan doordat de bergen bescherming bieden, de stad heel hoog is en dus dicht bij de zon staat (zon is het leven) en vers water uit de bergen komt....
Buiten dat de MP erg mooi is hebben we ook weer een berg beklommen om beter uitzicht te hebben de waynapicchu een berg daarnaast. Samen met 3 amerikanen echt tot het uiterste puntje gegaan zo zwaar en gevaarlijk maar zoooo leuk.....ben een beetje trots op mezelf...voelde me gelukkig al iets beter. Bovenop de berg ging het meisje mondharmonica spelen nou hoe wil je het hebben...
Maar als je een berg opgaat moet je er ook weer af. Het is zo hoog en stijl dat ik eigelijk er niet meer afdurfde aangezien ik ook niet zo heel erg lekker was een paar dagen ging er stiekem even een traantje gelukkig was er een hele behulpzame peruaan die me een handje gaf ;-)
Eenmaal beneden dacht ik jeetje m´n voetjes doen een beetje zeer aangezien ik mijn sandalen aanhad omdat mijn schoenen zeer doen dacht ik dat dat het was maar alles was minder waar mijn voeten waren opgezwollen door de muggenbeten...zooo pijnlijk gewoon hele ontstekingen dus maar weer naar de apotheek en onstekingsremmers gehaald over een jaar is er niks meer van me over hahahaha wederom leef ik nog en heb weer mooie foto´s
(17) Zo weer even een dag bijkomen voordat we verder reizen naar Puno....Ik dacht neem nog maar een massage aangezien ik me niet zo lekker voel nou het werd alleen maar erger overgeven was helemaal leeg dus toch maar even naar de dokter....komen we in de kliniek moesten we naar een andere waar we dus met de ambulance heen gebracht werden....die gebruiken ze hier dus als soort van taxi....eenmaal bij de dokter moest ik bloedprikken en begon hij over mijn nieren en een infuus ik dacht neeeeeee Ik moest in een potje poepen wat al2 weken geen moeite koste maar wat dan niet lukt...maar gelukkig kon hij in mijn bloed al zien wat er was ik had een ontsteking in mijn darmen en een parasiet die er dus al waarschijnlijk vanf het begin zat....anti-biotica, hoogteziektetabletten en pillen tegen de parasiet.....ben een wandelende apotheek nu...maar goed nu voel ik me prima en kan ik weer tegenaan als ik daalijk terug kom kan ik de hele wereld aan we zaten al grapjes te maken over dat ik mijn blog hoe overleef ik mezelf of hoe val ik uitelkaar in 365 dagen moest noemen hahaha gelukkig kunnen we erom lachen
(18) Zo weer fris met debus naar Puno en we hebben 35 sol betaald (das veel hier voor ons 7,50) dus we hadden royal class met eten drinken allles erop en eraan....komen we daar vet opgelicht gewoon met een shitbus tussen de peruanen elk dorp stoppen en stinken daar....dus ik denk rot op zeg er wat van ik in me gebrekkig spaans tegen die conducteur maar hij kon er niks aan doen we hadden de aandacht van de hele bus als enige toeristen.....dus een man voor ons zat een beetje boos te doen we dachten hij helpt ons tegen die conducteur dat het niet eerlijk was maar toen begrepen we er niks meer van hij zat maar nee te schudden...komt er ineens politie in de bus die man had de politie gebeld hij vond het ook oneerlijk dat we zoveel betaald hadden en opgelicht waren want hun hadden minder dan de helft betaald maar ja uiteindelijk doe je er niks aan de hele bus was geirriteerd en schreewde vamos (gaan) en de politie schreewde terug rustig een moment maar ja zit je ook niet echt meer op je gemak hahaha in puno lekker in een alpacaatje gegeten zo´n beest waar ze die truien van maken....
(19) We gaan voor twee dagen het meer op Lake titikaka (betekend poemarots) We begonnen op een drijvend eiland van riet erg bijzonder om te zien hoe hun leven je ziet het ook opmijn foto´s die zeggen meer alseen verhaal.
Na een uur of 3 varen komen we aan bij eeneiland Amantanie waar we allemaaleen eigen vaderen moeder kregen dievoorons zouden zorgen....We verblijven in hun huis op hun manier in eerste instantie dacht ik dat ik het eigelijkniet zoleuk zou vinden te toeristisch maar dat vielmee zelaten je echt in hun huis en je eet met hun en gelukkig was ik toch al aan de anti-biotica hahahaha
savonds mochten we kleding aan diehun ook dragen en zijn we gaan dansen erg grappig Joyceleek net heidi uit tirol whahahahahaha om mezelf niet weg te vlakken zag er ook erg charmant uit helemaal omdat ik 1.86 ben en hun nog geen anderhalve meter hahaha
In de nacht is het zoooooooo koud echt eenmuts op en dikke jas aan jemoet een stukje lopen om naar de wc nou ja wc eeeeh een potje in een huis soortdixxie hahaha is dat best eng in het donker en kouddus ik snachts in een tijltje zitten piesen (is daar normaalhoor dat je het ff weet) maar ja sochtend loop je dan met jetijltje langs de familie die aan het koken is naar het toilet.....De mensen daar douchen dusook gewoon niet mmmm das minder maar goed wij hoevenmaar 2 dagen niet te douchen......
(20) Deze dag gingen we vroeg naar het volgende eiland Taquile ( nee niet het drankje) erg mooie dag de zon scheen (de dag ervoor regen namelijk) en we leerden het een en ander over het meer...zo interresant in de geschiedenis word gezegd dat het eerste leven begon in dat meer het is het hoogst gelegen meer van de wereld een sateliet foto van het meer dan zie je hoe groot....Na een rondje eiland weer terug naar het vaste land een tocht van 3 uur gezellig zitten praten met een theoloog (geleerde in geloof en de geschiedenis ervan) echt een professorachtig type wel erg grappig trouwens maar zo interresant zoals zo veel mensen die we tegen komen onderweg.....savonds hebben we jaja cavia gegeten check de foto´s en weet je het was eigelijk erg lekker. Nog wat gedronken met een dove spaanse man mmm red je daar maar eens uit hihi
(21) Vandaag lekker uitgeslapen en op de computer weer alles geupdate morgen op naar bolivia in de jungleeeee Adios mensen en snel weer nieuwe verhalen.......Groetjes Marleen.......xx oh en meer foto´s zijn onderweg je weet het computers zijn traag.....
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. ruud:
    22 oktober 2009
    zo dan, ik ben best wel een beetje boel jaloers op je, waanzinnig waar jij terecht komt zeg.
    alleen de parasiet en dikke voeten mag je houden, ach ik heb wel al wat mazzel...... ik loop niet op sandalen hahahhahaha
    je verhalen zijn echt gaaf om te lezen.
    komt het over een jaar ook op dvd uit ? lol
    heel veel plezier en kijk uit, kan niet wachten op het volgende verslag.

groetjes van miranda , dj , st en ikke
  2. pap:
    22 oktober 2009
    3weken en al beleeft waar een ander een jaar over doet en er gaat nog veel komen ben benieuwd in bolivia wat je daar gaat zien en meemaken .Groetjes aan Joyce
  3. Juud:
    He wijffie!
    Jeetje wat een malaise allemaal maar zo te zien sla jij je er fier doorheen!!! Hou je haaks he en geniet maar hoor!
    Hier is het nu echt koud aan het worden, ik heb geluk met de katjes die houden me lekker warm hihi.
    Hou je taai he! Dikke kus van ons
  4. Leonie:
    He Girl!
    Ontzettend leuk je even gesproken te hebben op skype!

Geniet van Bolivia en de jungletour waar je zo naar uit kijkt!
    Én verbannen die Parasiet! zodat je weer gezond op pad kan!
    Kus Leo!
  5. marjo:
    23 oktober 2009
    hallo lullig we waren wel thuis pap had alleen het geluid heel zacht staan dus niet horen bellen en de mijne stond uit
    geniet van de jungletour en kijk wel uit he
    groetjes van mam
  6. ingrid van drongelen:
    1 november 2009
    hoi lieverd ben je al bij de aapjes vandaag was het vliegen niet eng enne hoe is het met de dokter ha ha gaaf veel lol maken hoor ook kussies voor joyce