Tijgertempel

11 juli 2010 - Kanchanaburi, Thailand

Zo heb even geregeld dat ik mijn vrije dag morgen heb dus oleoleolleoleoeleoeleoeloleeeeeee kan voetbal kijken met de zoveel andere NLers die hier rondreizen.

Zal even vertellen hoe mijn dag eruit ziet.

In de ochtend beginnen we om 7 uur met flessen melk maken voor de poezebabies (hihi) en dan wandelen we met ze naar de tempel. Daar krijgen ze melk waar ze heeeel gelukkig van worden.Als ze drinken gaan hun oortje heen en weer en worden hun oogjes waterig zooo schattig. Vervolgens word er eten geschonken aan de monniken die eerst eten pakken (die eten alleen 1 x per dag) en daarna krijgen wij.Dit is vaak pittig eten en eigelijk wat voor ons diner is. Zo meestal bewaar ik een beetje voor savonds dan hebben we nmlijk geen eten. Vervolgens zeggen de monniken wat gebeden of eigelijk zingen ze het en dan kunnen we eten. Daarna wandelen we teug om vervolgens onze klusjes te doen ene keer de kooi schoonmaken en de andere keer het pad aanvegen. Ben je klaar moet je enrichment doen en dat houd in knuffelen met tijgers de grote tijgers extra eten geven of gras. De beren voeren of bij de leeuwen zitten.Om kwart voor 11 tot 12 hebben we pauze. We kunnen dan noodlesoep eten maar dat is elke dag dus dat word je ook zat. Vervolgens sta je of bij de waterval en dan is het relax dan verkoop je een programma voor het voeren van de welpen en zorg je dat de mensen niet te dicht bij de grote tijgers komen en anders ga je naar de canyon waar je zorgt dat iedereen netjes in de rij blijft en als je daar klaar bent mag je kijken hoe de tijgers gek worden met speeluurtje in het water. Wat trouwens eeeerg indrukwekkend is zeg god wat is dat spannend. Je staat zo dichtbij en het zijn nog steeds tijgers. Wat ik trouwens ook ervaar als ze terugkomen van het spelen sochtends dan komen de tijgerboys aan en rennen ze met de tijgers maar soms rennen ze zo hard dat ze de riem loslaten en sta je daar komt er een paar honderd kilo tijger op je af. Nu weet ik hoelaat het is en hou ik er rekening mee. Daarna gaan we naar ons huisje (in de tempel) en kunnen we ongeveer 2 uurtje doen wat we willen. Ik ga vaak naar Supawan de jachtluipaard om haar even goed achter de oren te krabbelen en wat extra kip te geven. Dan om half 7 een half uur tot een uur mediteren met de monniken en dan tukken.

We hebben ook babytijgers van nu een maand oud echt te schattig met hun blauwe oogjes (zie de foto's) en veel andere dieren rond ons huis die ons regelmatig wakker makken om 4 uur in de ochtend. Voor de rest tja de monniken lopen hier met iphones en maken zelf ook foto's met mooie cameras en hebben laptops????? En er is 1 monnik die erg aardig is en erg geinterreseerd in ons (is ook de enige die een beetje engels spreekt) en die vroeg gister of ik facebook heb, hoe cool is dat heb je gewoon een monnik in je facebook hahaha. Voor de rest is het niet echt makkelijk om te communiceren met de meeste thaimensen  de mannen zijn altijd aardig maar de vrouwen die er werken moeten meestal niks van ons weten en zijn dus ook niet aardig tegen ons helaas.

Maar goed dit was even mij update zover ga nu veel en lekker eten zodat ik er de rest van de week weer tegenaan kan....Hup holland hup succes allemaal vanavond we gaan ervoor

tot volgende keer xxxx

1. Anloma:
    12 juli 2010
    Nou nou nou....de feeststemming is hier totaal verdwenen, eigenlijk direct al na de wedstrijd...nou ja. Laten we het maar zo zien..we zijn ongeveer het kleinste landje wat mee deed maar wel nr 2 van de hele wereld. Genoeg onbelangrijk nieuws ha ha ha. Wat is het gaaf daar, ik neem aan dat je wel echt lekker tot rust kan komen, zowel lichamelijk als geestelijk. Ook wel lekker toch na al het gereis en gezoek naar een slaapplaats. Denk je dat de zorgverzekering zo'n reis zal vergoeden om gewoonweg wat af te vallen ? ha ha ha :-) zal eens een briefje schrijven. Meissie ik kan weer niets anders zeggen dan dat je zo iets bijzonders aan het beleven bent dat je dit je leven lang weer bij je mag dragen. Ik zal zeker een foto van je uitzoeken om hier op te hangen. Een ECHTE foto van een ECHTE tijger en dan jou koppie erbij is gewoon hartstikke leuk. Leuker als de posters die je kan kopen....nou je snapt me wel toch ? - Geniet ervan en we zien weer uit naar het volgende bericht !! Lieve groetjes en amen !! Anjo
  2. Juud:
    13 juli 2010
    He wijffie!
    Jeetje wat een geweldige foto's weer. Wat een schatjes die kleintjes echt helemaal geweldig en ook echt iets voor jou haha. Je had het niet beter kunnen treffen. We hebben zondag nog een heerlijke dag gehad op het strand en s avonds naar Spijkenisse om de wedstrijd te kijken op groot scherm. Was super gezellig tot....t afgelopen was. Maar ja de oranje gekte is tenminste weer voorbij. Ik zal zo de poezen weer eens binnen laten , tenminste lokken want ze moeten slapen haha in Juud dr poezen tempel, bijna hetzelfde hier hoor haha alleen wij eten wel lekker haha. Ik heb de kaas fondue met wijn al klaar staan voor als je terug bent hoor. Zullen we je eens helemaal vol gaan gooien met hollandse kaas.
    He meid geniet nog ff, dikke kus van juud en de poezels
  3. mary:
    19 juli 2010
    Wat fantastie"s wat je nu meemaakt met wilden beesten, ik kan begrijpen dat je hier van geniet,en dat moet je ook met volle teugen doen want dit is eens in je leven.
    Nu je tijd gaat nu snel nog even dan is je avontuur voorbij wat gaat het gauw voorbij dit kunnen ze je niet meer afnemen,en jij kunt er je leven op teeren. groetjes uit Lelystad,
  4. Leonie:
    20 juli 2010
    He meis!
    Blij te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Én dat alle verhalen mbt het drogeren van de tijgetjes lariekoek is!;-)
    Hoe lang mag je nog? Hoe bevalt het mediteren hihi!
    Geniet en hoop je snel weer ffskes op de skype te spreken!
    xx leo
  5. steven:
    22 juli 2010
    nou ik ben helemaal niet jaloers op je hoooooor. het enige wilde wat we hier hebben is jetulio whahahahahaha.
    bjs amor vica com deus