Dag 7 tot en met 12

12 oktober 2009 - Arequipa, Peru

He hallo

(7) Zo we zijn na een lange reis van 12 uur aangekomen in Arequipa ong. zuid-west van peru. De reis was redelijk lekker een kussentje en een dekentje gekregen en zelfs een maaltijd.  De steden hier zijn erg warm en heel veel uitlaatgassen waar ik dus erg last van heb. Mijn neus is helemaal geirriteerd en kapot. Je kan hier echt supergoedkoop eten voor 1,50 euro een supergroot bord met friedrice op (soort nasi). Deze dag hebben we gebruikt om een beetje bij te komen, beetje rondgewandeld.

Ik heb nieuwe foto´s onder het kopje foto´s staan mis er wel een paar mijn ene camera kan ik niet hier op de computer krijgen maar komt van de week wel.

(8 ) Vandaag wezen raften categorie 3 soms 4 erg leuk eigelijk wel erg makkelijk, helaas zaten er 2 oudere mensen bij ons in de boot zodat wij dubbel zo hard moesten roeien hahaha. snachts om 3 uur vertrokken richting de colca canyon  in de Andes.

(9) Jaja we zijn wezen hiken in de bergen voor 3 dagen we dachten nou dat is spannend......mmmm dat was het zeker. Je moet je zowiezo eens voorstellen wij nederlanders uit den lage landen zijn geen hoogtes gewend en op 3000 a 4000 meter hoog voel je dat best wel....ik had al een paar dagen hoofdpijn en dacht zal wel de uitlaatgassen zijn maar nee was de hoogte. Elke dag asperines is ook niet echt goed voor je. Dus wij aan de coke jaja pap en mam heb coke op hihihi om precies te zijn cocabladeren die je moet kauwen of thee om te drinken. Het helpt goed maar voor even. We kregen ook te horen dat je veel zoetigheid en geen rauwe groenten enzo moet eten mmm ik eet bijna geen zoetigheid en veel sla enzo hahaha vandaar de krampjes....

Eerste dag in de colca canyon was alleen maar naar beneden en zou je denken niet zo zwaar maar tegendeel een keer gevallen op mijn kont waar ik een zwarte blauwe plek van heb. Schrok er wel van aan gezien de paden anderhalve meter tot 30 cm breed zijn. En omdat je naar beneden loopt schoven mijn tenen tegen de voorkant in mijn schoenen heel mijn tenen open en blauw auuuuwwhhh niet leuk. We sliepen in hele leuke huisjes gemaakt van klei en riet, alles erg primitief geen electriciteit nergen toiletpapier en geen warme douche haha maar het heeft ook zijn charmes.De nacht was zo donker en koud je zit natuurlijk midden in de bergen. De hemel was zwart en echt zoveeeel sterren je kon zelfs een strook licht zien de melkweg laat maar zeggen zo bijzonder mooi. Geslapen als een blok....

(10) Met veel pijn in mijn voeten toch doorgegaan naar het volgende plaatsje een oasis midden in de bergen. We kwamen langs dorpjes waar soms maar 20 families woonden en er maar 6 kindjes op een schooltje zaten. Ook op onze weg een cactus insect gezien die echt spierwit was maar als je erin kneep vuurrood werd en daarmee kleuren ze de kleding die ze dragen. Eenmaal op de oase schoenen uit en lekker zwemmen echt zo apart in de middle of nowhere....s avonds lekker kampvuurtje gemaakt en weer op tijd naar bed want 5 uur aan het ontbijt (ja echt vakantie ;-) Deze hutjes waren van bamboo erg eng snacht erg donker en bang voor enge beesten hihi

(11) Vandaag ben ik met een muilezel terug omhoog gegaan aangezien mijn voeten bijna niet meer in m´n schoenen pasten en ik na 20 meter klimmen 5 minuten pauze moest hebben door de hoogte. Nou zal je zeggen echt zo spannend naast je een afgrond van 2000 meter stijl naar beneden en een ezel die op het randje loopt. Je moet je voorstellen het zijn geen gewone wegen ofzo het waren allemaal rotsten en stenen waar je op loopt soms een halve meter hoog en stijl naar boven. Zat vastgeklampt aan me mula zoals ze dat hier zeggen. Maar mensen leef gelukkig nog.......

Het is zooo indrukwekkend groot allemaal ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto´s. De laatste dag nog eel alpacas en pecunias gezien soort lama´s. De vachten maken ze de kleding van die erg warm zijn en wat ook nodig is want snachts word het daar tot -15 graden. De vacht van de pecunias word als ik het goed begrepen heb voor 5000 per kilo verkocht. Deze dieren zie je ook minder dan de schaapachtige alpacas. En ook nog als toetje na de lange reis naar de heet water bronnen geweest erg lekker na 3 dagen niet echt gedouched te hebben ;-)

(12) Vandaag lekker een dagje bijkomen m´n wondjes laten genezen ben helemaal gehavend na deze 3 dagen maar was zeker de moeite waard....  Vanavond gaan we met de nachtbus naar cuzco duurt ongeveer 10 uur. In Cuzco is de machupicu en daarna gaan we bij soort indianen op een eiland een nachtje logeren...

Onder foto´s in de map wereldreis en dan arequipa heb ik nieuwe foto´s gezet....enjoy en hoop dat het in het kleine lage nederlandje ook allemaal nog goed gaat.....

Veel liefs Marleen

oh en mensen met skype voeg me ff toe erg leuk om af en toe als het mogelijk is iemand te spreken....(marleen.de.niet)

1. myrthe:
    12 oktober 2009
    Echt gaaf allemaal! Ben idd blij dat je nog leeft :) x
  2. Monique Maliepaard:
    12 oktober 2009
    Geweldig om je verhalen zo te lezen. Ik wou dat ik meekon ;-) Even weg uit deze drukke, veeleisende wereld en genieten van de pure natuur. Ik hoop dat je nog veel mooie dingen mag gaan meemaken.
  3. Diana, alex en demi:
    13 oktober 2009
    zo te zien heb je niet veel aan mijn pedicure behandeling gehad, haha. Leuk om allemaal te lezen, een hoop klanten vragen hoe het gaat, dus zo kan ik ze mooi inlichten, veel plezier nog.
  4. judith:
    He Marleentje!
    Wat geweldig allemaal zeg en wat een prachtige foto's! Zo te zien hebben jullie het helemaal goed daar! Ik vind die huisjes zo leuk waar jullie geslapen hebben, en heb in een deuk gelegen om die harige lama, wat een leuke kop heeft ie!
    He meis geniet maar lekker hoor, hier alles flex en vanmorgen zeiden je kinderen dat je een dikke knuffel kreeg haha.
    dikke kus Juud
  5. pap:
    13 oktober 2009
    geweldig dat je dat allemaal kunt beleven heb je op die ezel zien rijden stond je wel eeen echte nomade wel eng die afgrond naast pas je wel op .Op naar het volgende avontuur Hoor van je
    liefs pap/mam
  6. Sandra:
    13 oktober 2009
    Hey meis,leuk om te lezen allemaal,ga daar vooral mee door!!Doe voorzichtig!!Dikke x San
  7. ingrid van drongelen:
    hallo
    meid leuk bericht heb je geschreven ik lees de jouwe ook ihoe is het nu met je voeten nou ik denk aan je hoor wees voorzichtig
  8. jennifer:
    Hoi Marleen!

Zit soms echt met grote ogen te lezen wat je allemaal meemaakt. Vind het echt zo stoer van je dat je dit allemaal doet!! Leuk om te lzen wat je allemaal mee maakt. o'n verschil met ons kleine landje. En op die ezel OMG ik zou gek worden denk ik haha...wel leuk hoor meid! Heeel veel plezier! en ben benieuwd naar je volgende avonturen

xxx
  9. daphne martin en charissa:
    Hoi marleen,

Leuk om te zien dat alles zo goed gaat en julie het naar je zin hebben daar, We hebben ons hier zitten bescheuren om die ezel langs die afgrond met jou erop wat moet je dat eng hebben gevonden. we houden in de gaten hoe het gaat met julie.
    Met ons gaat ook alles goed hier en charis heb wat nieuws ze loopt hele dagen te knarsen tanden heel irri.

Nog heel veel plezier daar en we missen je.

Groetjes Martin, Daphne en Charissa
  10. Micheline:
    14 oktober 2009
    HOIIIII Marleen,
    Heb echt met kromme tenen het verhaal van jou op die ezel gelezen,nou mij krijg je daar niet heen hoor heb verschrikkelijke hoogtevrees,krijg het al benauwd van de verhalen.
    Verder is het zo leuk om je verhalen te lezen,net of je zelf ook een beetje meereist.
    Nou meis doe voorzichtig en vooral veel genieten.
    Lieve groetjes,
    Micheline
  11. Anloma:
    16 oktober 2009
    Hoi Hoi !!
    Prachtig die foto's..en ehhhh JEZUS wat eng zo op die ezel !!
    Dacht na het lezen dat jullie saampjes waren,maar er zijn nog meer mensen met zoveel durf ha ha ha en die dus allemaal op jullie letten en passen..ppppfffff. Meiden nog veeeeel plezier, dat heben wij weer als we het blog lezen. Doei doei !!! Anloma
  12. marjo:
    16 oktober 2009
    hallo daar in het warme land hier waai het maar het is droog als je ons wil spreken in de nacht geeft dan en berichtge dan zetten we onse wekker en dan komen we er uit voor skype groetjes van mam en pap quinto geef en potje mikie en lekje
  13. mary:
    20 oktober 2009
    Wat leuk wat je allemaal mee maakt,je hebt het in iedergeval naar je zin,enkel vervelend van je voet ,ik hoop dat het nu weer wat beter gaat,geniet er nog goed van en wees voorzichtig groetjes Mary Duchatteau.
  14. ruby:
    20 oktober 2009
    hey meid..

heb net je verhaal gelezen en je foto's bekeken,,echt geweldig!!
    wel spannend allemaal hoor!!
    meis geniet ervan en ik ga je volgen hihih

groetjes ruby xx