new-zealand 12-2 tot 23-2

24 februari 2010 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Nou ik dacht leuk ik ga salsadansen met een vriend van Krister. Aangezien krister erg grappig is en hem verteld had dat ik niet de beste van NL ben maar de een na best kampioen van NL wilde deze jongen erg graag met mij dansen. Leuk en aardig maar na 10 min beetje opwarmen ed vond ik het een hele rare salsa...Wat bleek was een franse jive. (wat trouwens ook erg leuk is) maar ik had meteen een beginnersles en een gemiddelde les gekocht had er namelijk zin in. Beetje tegenvaller maar goed ik heb gejived en goed ook heb 3 dagen kneiterspierpijn in mijn benen gehad....Volgende dag vroeg op om voor het eerst op de straybus te hoppen. Een ding wat ik al meteen dacht dat het wel een hele grote groep was...waar ik zelf niet zo heel veel me heb maar goed he doe is gek. Eerste dag op naar Hahei om daar op een camping te bivakeren. Hahei is een klein plaatsje aan de kust en daar is ook Cathedral Cove een erg mooi strand. En hoorde dat je daar heel mooi kan kayakken. Ik had een kayak samen met een usa jongen die btw ook supergrappig was en een zeer goede fotograaf (wacht nog steeds op zijn foto's) De tocht duurde zo'n 2 uur en was zeer de moeite waard. We hebben hele grote pijlstaart roggen gezien en een supermooi strand. Savonds na de bbq ben ik nog even naar het strand gelopen om de lichtgevende deeltjes te zien in het water. (plankton) en niet alleen in het water maar ook in de lucht waren enorm veel sterren en ook vallende sterren. Ja ben weer op een mooi stukje aarde beland hihi.
Volgende dag op naar Raglan een echt surfersstadje. Ik besloot om een paar dagen daar te blijven en beetje te chillen, gloeiwormen te bezichtigen en lekker in de sauna te gaan. Onze accomodatie was midden in de bush. Daar kwam ik Joyce weer tegen en heb weer enorm gelachen op de kabelbaan in onze oneindige pogingen om een foto te maken in actie. Na 6 keer op en neer te gaan hebben we de moed maar opgegeven. Na even met Joyce gesproken te hebben kwamen we op dezelfde conclusie dat het erg leuk is zo'n busticket maar dat je wat beperkt ben in je doen en laten. Ik kan niet echt makkelijk couchsurfen zo en New-Zealand is enorm duur. Zit echt vet boven me budget en ben echt zuinig. Dus zit nu aan de boterhammen met pindakaas en water uit de kraan (dat wil je hier niet 3 x zoveel chloor) en eet 3 dagen achter elkaar dezelfde pasta....Maar goed mischien wel goed voor de lijn ;-) Trouwens kom natuurlijk heel veel mensen tegen en mijn god wat zijn er een hoop mensen geobsedeerd door eten iedereen zit op verpakkingen te lezen wat erin zit en zit er teveel van het een in laten ze het gerust staan. Dacht dat ik best met me gezondheid bezig ben (thuis dan) maar hier pfff echt niet normaal. Oh en ben voor het eerst in mijn leven om ID gevraagd voor een fles wijn hahaha eerste keer kreeg ik hem mee maar de tweede keer mooi niet hoor had geen paspoort jammer dan voor je maar ze zijn echt streng hier.
Na drie dagen ben ik verder gegaan naar Waitomo waar ik drie uur gewandeld heb door idylische landschappen en zelfs een poging gedaan om  te liften. Het valt me op dat in nwz gewoon geen dieren zijn alleen maar vogels (die je niet ziet) koeien, schapen en opossums (grote ratten). Dat vind ik wel een beetje jammer. Savonds zijn we naar een maori familie gegaan en hebben we daar een optreden gezien en gegeten en geslapen. Maori is heel gerespecteerd hier in nwz tot tegenstelling met bv indianen in usa of andere native people. Je begroet een maori met een neusdruk. De familie heeft ons laten zien hoe het vroeger ging met de strijddans. Die trouwens nog steeds gebruikt word met rugby (wat hier heel belangrijk is). Ze noemen dat geloof ik een haka en is erg indrukwekkend ze slaan op hun borst steken hun tong uit en maken hun ogen groot. Dit om de vijand af te schrikken. Een leuke ervaring. Er is hier zoveel geschiedenis van de maori.

Onze buschauffeur heet uncle fuck fuck....mmm hoe zou dat komen hahaha hij zegt namelijk wel 100 keer fuck op een dag. Ik heb ook een leuke meid ontmoet uit NL waar ik enorm mee gelachen heb. Helaas ben ik er in Rotorua uit gegaan en is zij verder gegaan. Rotorua is een dorpje waar de aardkorst maar 30 meter dik is. Het stikt hier van de borrelende modderpoelen en waterpoelen. De damp komt hier overal uit de grond en het stinkt hier naar rotte eieren (zwavel). Ik ben naar een park geweest wai-o-tapu waar ze een geiser hebben en alle kleuren hotpools en moddrbaden van zwavel,ijzer, fosfor enz. er mooi om te zien.

Zo nieuwe bus en op naar Taupo en ja ik dacht doe is eens gek ga skydiven.......15.000 feet dat is 5 km met 60 sec. vrije val dat betekend dat je uit een vliegtuig springt en een minuut lang zweeft of vliegt als een vogel, gewichtloos.....Dus je gaat zo'n vliegtuig in met je springmaatje. Op zoveel duizend meter krijg je een zuurstofmasker. En je vliegt ong. 20 min. voordat je op zo'n hoogte bent.Ik was de laatste in het vliegtuig die moest springen. Dus hij zegt doe je benen maar over het randje...en tjaaa denk je Jezus wat is dat eigenlijk hoog zeg. En voor je het weet vlieg je 5km boven de grond hihi zooooo gaaf. De wind raast door je neus hahaha en je draait wat rondjes. Je voelt je echt gewichtloos en je voelt niet dat je valt omdat het zo hoog is registreerd je hersenen dat niet meer. Na een minuut trekt hij aan het koortje en gaat de parachute open en dan hang je daar helemaal in de stilte boven een heel groot meer. Echt zooo gaaf mensen....Ben blij dat ik het gedaan heb ook al moet ik nu echt gaan bezuinigen aangezien het hier echt superduur is. Maar goed heb er weer een ervaring bij.

Om het spannend te houden ben ik de volgende dag een alpinetrektocht gaan doen. Dat betekend hiken en na peru en bolivia had ik eigelijk voor mezelf besloten nooit meer te gaan hiken. Maar goed ik dacht dat kan ik wel en ik wilde de bergen of eigelijk vulkanen zien. Een hiketocht van 7 a 8 uur. Pfffff wat moest ik weer afzien ik dacht hoeveel trappen omhoog kan een mens hebben serieus...Maar eenmaal boven was het uitzicht het zeker waard. Na een halve dag omhoog geklommen te zijn moet je uiteindelijk ook weer naar beneden. Ik was een van de laatste die boven was ik vind het gewoon heel zwaar dat klimmen, vond ik ook in peru. Maar goed ik weet dat ik dus wel sneller ben om naar beneden te gaan. Dat is laat maar zeggen meer mijn ding hihi. Dus ik dacht vet achter te zijn deed me mp3 in me oren en liep zingend die vulkaan af in m'n eentje. Kwam ik bij het eindpunt (god zij dank dacht dat er nooit een eind aan kwam) was ik gewoon de eerste in 6 uur gewoon een alpinetrack gedaan. Haaaa was erg trots op mezelf. Maar eenmaal in het hostel dacht ik dat mijn knieen eraf zouden vallen en me hele lijfje doet zeer van de sprieren die ik al een tijdje niet gebruikt heb haha. Iedereen liep kruepel en stijf rond in dat hostel haha grappig.

Ik ben nu in Wellington aan het couchsurfen bij een stelletje wat een groot huis in de heuvels heeft met een hot whirlpool in de tuin erg vervelend maar hierover later meer. Bekijk ff de video van het skydiven is erg leuk in elkaar gezet.

Nou zoals ze hier zeggen "zoete kont" oftewel sweet as hahaha Tot horens dikke knuffel...xx Moi

1. Anloma:
    24 februari 2010
    Tjonge Tjonge Tjonge....heb er geen woorden oor. Je gaat in een sneltreinvaart dame. je zit weer lekker lux. Hoop dat je de uitgaves een beetje in toom kunt houden en je tijd daar vol kan maken. En anders verkoop je gewoon je boot ha ha ha. Nou meissie heb verder weinig nieuws van deze kant het is nu 5.35 uur en we gaan de markt weer op. Geen sneeuw en kou deze keer maar regen. Ook niet leuk. Maar goed. Hou je taai geniet en tot horens,schrijs !!! XXX Anjo
  2. myrthe:
    24 februari 2010
    Gaaf dat je toch bent gaan skydiven! En wat een mooie foto's! x
  3. ruud:
    24 februari 2010
    kijk je uit de je mcgyver niet tegen het lijf loopt, die woont ook in dat land.
    met al jouw ervaringen, en avonturen ben je voor je het weet mevrouw gyver.

waanzinnig hoor !!!!!!!!!!!!

groetjes Ruud
  4. marjobalmakers:
    24 februari 2010
    zo marleen gaaf hoor dat skydive groetjes van mams
  5. Joyce:
    25 februari 2010
    Heeeey!
    Jeetje wat een gaaf filmpje! Ben je nog in Wellington? Er is een salsa feest vanavond! :)
    X Joyce
  6. Juud:
    25 februari 2010
    WHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, heb met het zweet in mn handen het filmpje zitten kijken, aardig gek vrouw!
    Super stoer van je!!!!! Ben fucking trots op je haha.
    Hou je taai en ik spreek je snel, ga morgen ff de secret kopen hihi.
    dikke kus Charlie , Gigi en Juud