New-zealand 24-2 tot 9-3

8 maart 2010 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Zo na een paar dagen "bijkomen" en sightseeing in Wellington op naar het zuidereiland. Ik had er zin het weer was goed en had het noordereiland wel gezien.  Na een ferry van bijna 4 uurtjes kwamen we aan in Picton. Ik was met Allen meegegaan die had een auto en zo konden we samen de overtocht maken. Meteen vond ik het zuidereiland al een stuk mooier. Echt alleen maar schilderachtige landschappen hier. In Picton liep ik Barbara tegen het lijf een superlieve meid uit Oostenrijk erg verwend wel maar ze kan het hebben...Samen zijn we op de nieuwe straybus gestapt. Maar voordat we opstapten kwam het verschrikkelijke nieuws dat er een enorme aardbeving was in Chili en dat er dus tsunamigevaar was in nwz....Best spannend allemaal, Allen zat aan de oostkust en moest dus evacueren. Wij hadden er gelukkig geen last van maar het is wel triest om te horen dat veel plekken waar ik dus geweest ben zo ten onder gaan....

We zijn als eerst naar abel tasman national park gegaan, waar ik ervoor gekozen had om in een tent te slapen om de kosten te drukken. Kwamen meteen allerlei herinneringen omhoog van toen ik met mijn ouders naar de camping ging echt heerlijk..Lekker in zo'n tentje op een heerlijke ;-p stretcher erg goed voor de rug...We hadden een extra dagje daar en gingen met een catamaran de zee op erg mooi allemaal alleen het weer zat een klein beetje tegen maar goed.S'avonds lekker opgewarmd met een kampvuur en een BBQ.

In Barrytown hadden we een klein feestje waarbij we ons moesten verkleden in 6 kleuren en aan het einde 1 kleur hebben. erg grappige creaties kwamen tevoorschijn. De dag erna ben ik gaan bonecarven en wilde ik iets speciaals.Ik had de vlinder van mijn tattoage nagemaakt. Je hebt een stuk dinosaurusbot waar je dus een tekening op maakt en daar slijp je een hangertje uit. Het resultaat mag er wezen ben er erg trots op. (ps het is een koeienbot hoor don't worry)

Verder ben ik nog in Franz Josef geweest op de gletsjer wat erg mooi was maar ik had mijn dag niet dat wist ik al toen ik opstond en had het dus erg zwaar. Weer moeten hyken wat ik nooit meer zou doen, want ik ben een nederlander uit een vlak en plat land, ik ben dat niet gewend!!!!En zelfs uit de grot gevallen waarna ik dus een zwarte plek op mijn kont had en helemaal stijf was. Ik had mezelf savonds lekker getrakteerd op mosselen. Buiten dat is een gletsjer een mooi natuurverschijnsel en helemaal deze want deze is naast een regenwoud en dat heb je maar op 2 plaatsen in de wereld daar en in Patagonie. Een gletsjer is samengeperst sneeuw wat dan ijs word en een blauwe kleur heeft.

Ondertussen heb ik me scharen maar tevoorschijn gehaald en 5 mensen geknipt voor wat extra geld want elke dag boterham met pindakaas word ook vervelend..Nu ben ik in Queenstown een leuke stad, maar erg veel jong grut. Ik moet eerlijk zeggen ik vind nieuw-zeeland een supermooi land maar ik heb het wel een beetje gezien hier. Alles is heel toeristisch en veel van het zelfde ik ben klaar voor australie en azie. Nog een paar dagen de 22ste vlieg ik naar Sydney om daar met myrthe rond te gaan cruisen in een camper, heb er helemaal zin in.

Greetings from down under

Marleen

1. Anloma:
    8 maart 2010
    Hoi Marleentje !! Gaaf wat je allemaal weer gezien,gedaan hebt. Jammer dat je het niet zo super vindt maar zoals je al zegt, nog maar een paas daagjes. En mede hierdoor zie je de rest weer in een ander daglicht toch ? - Nog ff doorbijten dan...(duuhhh ) We wachten weer tot een volgend bericht. Gewoon doorgaan met genieten !!!! - Lieve groetjes Anloma
  2. ruud:
    8 maart 2010
    beetje rare opmerking waarschijnlijk.
    maar eigenlijk is het heel bijzonder wat je hebt meegemaakt en aan het doen bent.
    besef je wel dat jij als een van de laatste, een aantal plaatsen hebt gezien, die nooit iemand meer zal zien.
    uiteraard is het niet leuk, en doodzonde, maar wel een hele rare realisatie.
    heel veel plezier met de rest van je trip.

groetjes Ruud
  3. Cilla:
    8 maart 2010
    Nou meid, zat me voor de zoveelste keer te verbazen wat je allemaal aan het doen bent!
    Wanneer is je reis eigenlijk voorbij?!
    dikke zoen van mij!
  4. Leonie:
    13 maart 2010
    I love your UGG pic! hihi.. Geniet nog even van NieuwZeeland, voor je het weet is dat ook alweer om! En snuif nog even de natuurlucht voor me op! Have fun meis! Ben benieuwd wat je van Aussie gaat vinden?? xxx