december 1-10 chili

10 december 2009 - Córdoba, Argentinië

Vijf minuten voordat de bus zou vertrekken dacht ik laten we toch ergens anders heengaan Joyce dacht ook mmm goed idee rennen naar het kantoortje en de bus stond al op het kruispunt.....Maar toch gelukt in plaats van 5 uurtjes werd het 16 uurtjes...op naar La Serena.

In La Serena zou ook een andere jongen zijn Andres die we in San Pedro ontmoet hadden. Dus ff een telefoontje en hij zat in hetzelfde hostel.Aangezien hij eruit zag als een holbewoner en eigelijk best een knappe jongen was vond ik dat hij een metamorfose nodig had en na wat tegenstribbelen zelfs z´n baard eraf hahaha zie de resultaten op de foto´s. Die dag lekker rustig aan gedaan ´s avond lekker zelf quacemole gemaakt wijntje erbij altijd goed....

Volgende dag naar Coquimbo geweest en het grote kruis bezocht mooi uitzicht en trouwens eindelijk zeeeeeee, na al die woestijnen. Helaas beetje fris aan zee. En aangezien we aan zee waren hoort een visje er ook bij alle verschillende schelpen, zeebeestjes noem maar op zooo lekker. Ook nog erg grote zeeleeuwen gezien die ik dus heel bijzonder vond en dus stond te gillen van heeeee moet je kijken echt bizar......dat Andres me aankijkt en zegt heb je die nog nooit gezien ofzo is normaal toch ppfffff whatever....dat ik nou in nederland woon waar je die dingen nooit ziet hahaha en dan nog zou ik het elke keer bijzonder vinden hahaha.

Op de vismarkt lekker garnalen en soort van jacobsschelpen gekocht en ´s avonds de lekkerste pasta ever gemaakt. Met witte wijn en knoflook mmmmm zooo goed. We zijn ook nog ff in La serena wat wezen drinken maar was niet echt veel aan en aangezien een dominante, irritante braziliaan veel te blij was om bij ons te zitten en te praten, zijn we maar naar huis gegaan. Andres bleef wel met hem waar ik me best een heeel klein beetje zorgen over maakte en dus ook niet goed heb geslapen omdat ie pas de volgende dag om 12 uur thuiskwam. Terwijl het niet mijn verantwoordelijkheid is maar goed hahah gelukkig hij had een superavond op een of ander huisfeestje...

De planning was om naar Valparaiso te gaan maar aangezien hier een of ander feestdagen-iets is werd het Santiago waar ik  Fernando zou contacten om af te spreken (ook uit san pedro). Aangekomen werd ik meteen door een heeelleee grote man aangesproken die dus alleen was gestrand in Santiago. Hij was een profesioneel basketballer en had problemen met z´n paspoort, kon geen spaans en kende niemand daar dus ach hij dacht nodig mezelf ff uit. En tja hoe meer zielen hoe meer vreugde en hij heeft ons meegenomen uit eten. ´s Avond met fernando afgesproken en naar een club gegaan waar alleen chilenen denk ik vanaf weten in een overdekte garage.....Sta ik daar denk ik heee die gozer lijkt op leigh die we in het park in bolivia hebben leren kennen. Maar ik dacht dat is niet mogelijk geen toeristen hier dus ging iets dichterbij staan en ja hoor gewoon leigh hahaha zo leuk om andere tegen te komen op je reis....

Volgende dag ontbeten bij de Mac ja sorry gebeurt wel eens...met Carlos de basketbalspeler. Erg leuk om naast iemand te lopen die langer is dan ik. ´s avonds mochten we bij fernando ¨logeren¨ en hebben we voor het eerst in een chileens huis geslapen. Erg leuk zulke lieve ouders...de volgende dag een superuitgebreide lunch met empanadas en vis en salades zooo lekker. Net kerst aangezien er ook een kerstboom stond.

De vader van Fernando heeft ons naar de bus gebracht en zijn we naar valparaiso gegaan. Valparaiso is zo´n rustiek en hans en grietje-achtig stadje. De huisjes zijn erg oud en veel verschillende kleuren. Ik dacht loop even naar de haven want daar is vis...Nou niet erg veel vis wel restaurents en gaan zitten geen idee wat er op de kaart stond gewoon iets besteld op hoop van zegen en ja heerlijk een soort lekkerbekje , toch de goede keuze gemaakt haha. Er waren ook soort van rondvaartbootjes waar je tegen betaling op kon. Ik kwam aanlopen en de organisator maakte meteen een praatje met me. Bood meteen z´n jas aan ,de wind was erg koud aan zee, en vroeg of ik ook wilde. Het was 1500 pesos voor een grote boot maar daar moest je wachten tot ie vol zat en 15000 voor een kleine en kon je meteen gaan. Aangezien er 3 mensen in de grote zaten had ik geen zin om te wachten en bedankte. Waarop hij zei ik nodig je uit ga maar mee. Mmmm ok een gratis rondvaart gehad voor een lach, mooi toch...moeten ze in nederland ook vaker doen...

Volgende dag een dagje strand in Vina daarna terug naar Santiago en verder naar Cordoba, in argentina. En ja hoor ik heb ze de bedbugs waar Leonie en Juud me voor waarschuwde aaaah word gek zelfs in me gezicht…….

Zo genoeg geschreven ga ff iets te eten zoeken en genieten van de zon...

Op flickr.com staan mijn fotos wat meer georganiseerd aangezien ze op reislogger allemaal doorelkaar staan.