December 11-19 Argentina

19 december 2009 - Buenos Aires, Argentinië

In Cordaba aangekomen heb ik Juanjo op facebook laten weten (die kennen we uit la paz) dat we er zijn en of ie ff langs kwam. Dat zou die doen om 11 uur maar was zo moe dus half 12 gaan slapen, werd er om 1 uur ofzo op de deur geklopt was ie toch nog gekomen gezellie....met mijn slaaphoofd nog even een biertje gedronken. Zijn vriend Guillermo ook nog gekomen en samen met andere vrienden lekker argentijnse BBQ en geprobeerd tango te dansen (is namelijk best moeilijk) Dit alles tot 7 in de ochtend en ik weet nog we tegen elkaar zeiden dat heel veel feestjes niet zo hoeft voor ons nou ik weet niet hoe ik het doe maar beland altijd wel ergens in een feestje.....Op Joyce d´r verjaardag zijn we nog naar een mini-concertje geweest van juanjo z´n bandje soort van jazz erg leuk en daarna naar een andere disco waar het stikte van de macho´s je kon het bijna ruiken al die testosteron hahaha....Aangezien het schijnbaar normaal is om een opstootje te hebben in argentina gebeurde dat dus ook met een van de jongens die bij ons was. Hij was erg jong en een rugbyspeler wilde hem slaan waarna juanjo ook 2 koppen kleiner dan mij hem probeerde te helpen maar die gozer was groter dan hun (niet dan mij natuurlijk met me 1.86). Het was gewoon niet eerlijk dus ik zonder erbij na te denken trek juanjo naar achter en gooi mezelf ertussen en sta gewoon met al mijn kracht die gozer tegen te houden die verwoest naar mij keek volgens mij klaar om een hoek te geven en zag dat ik een vrouw was....Juanjo eindigde uituindelijk buiten wat ik niet eerlijk vond maar goed wie ben ik om me met de macho´s te bemoeien...Joyce was een beetje verbaasd om dit alles te zien geloof ik hahahah ikzelf trouwens ook...

Na Cordoba een busritje naar Iquazu van 22 uur....ondertussen ben ik een ervaren backpacker en kan ik dus steeds beter slapen in bussen en lees ik aardig wat boeken weg ;-) Na Santiago hebben we of eigelijk meer ik bedbugs opgelopen en daar word je niet vrolijk van in de bus had ie me weer te pakken vanaf me haarlijn zo naar mijn pols een hele straat van beten. Al mijn kleren gewassen en ingesprayed dus tot nu geen last meer gehad even afkloppen en hoop dat het zo blijft.....In Iquazu een superhostel met een groot zwembad om lekker in weg te dromen....Om naar de watervallen te gaan hadden we de bus gemist en stonden we te bedenken wat te doen.....boden 2 itialianen ons een lift aan mooi scheelt weer....De watervallen in Iquazu zijn adembenemend mooi en ook adembenemend omdat we met een bootje in de watervallen gingen en ik bijna in het water stikte (grapje) en het water mijn oren uitkwam (snapte het nut er niet zo van maar goed haha)...Ik kan er niet veel over vertellen moet je geweest zijn zoveel vlinders zoveel mooie watervaal zo´n kracht van de natuur....Na een dag opgeladen te zijn door de negatieve ionen (daar word je positief van????zeggen ze) weer terug naar het hostel staat halverwege de bus ineens te roken...Gelukkig nam een vriendelijke man ons plus 2 andere ipv de 30 andere die er stonden mee naar het hostel dus 2 keer gelift in 1 dag.....it´s so easy

Ondertussen zaten we na een paar dagen van zon,zwembad en junglehitte weer in de bus voor 19 uur...Met een supermooie paars/roze lucht met de mooiste wolken erin rijden we richting Buenos Aires...Argentinie is HET land van de BBQ het beste vlees, lekkere wijn, tango en de mooie mannen...Je merkt dat mensen hier (vind ik) veel meer leven, ze studeren veel meer, buiten dat dansen ze spelen muziek,reizen ze, drinken ze meer wijn en bier (weet niet of dat zo goed is), ze leven in het moment en je ziet ze genieten. Een bus komt als ie komt en komt ie niet dan niet heel simpel...Je kan hier ook gewoon overal instappen bushokjes, tijdschema´s die bestaan hier niet en het gaat gewoon goed hoor...Af en toe zie je in deze best westerse wereld een paard en wagen voorbij sjezen ook een leuk gezicht tussen de stoere auto met geblindeerde ramen, beats pompend uit de speakers...Al met al een superland...

Vanavond gaan we naar creamland een groot festival met dj tiesto.....om mijn verjaardag een beetje te vieren. Ga lekker nog ff een tukkie doen en volgende verhalen volgen snel (op naar uruguay)

Ik wens iedereen een hele fijne kerst en feestdagen......Geniet van de sneeuw en hoop op een witte kerst (voor jullie dan want hier heb ik niet echt een kerstgevoel) xx

1. pap:
    20 december 2009
    Ziet er weer mooi uit ,en gefeliciteert met je verjaardag eentje die je nooit meer vergeet.Wij zitten hiet volop in de sneeuw wat anders als bij jou daar .hoor je nog doei
  2. Anloma:
    20 december 2009
    Heeee...meissie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!!! Net als pa en ma zeggen...1tje om nooit te vergeten. Spannend hoor als dat liften enzo. Denk niet dat ik het zou durven. de schijterd...ha ha ha. En dan ..hebben we hier na zo veel jaar weer eens een witte kerst...ben je er niet !!! Hoop dat je misschien met Tjietso een babbeltje hebt kunnen maken. Er zullen niet veel Hollanders zijn bij dit optreden van hem. Nou bij ons is het verder als gewoonlijk. Niets spannends te melden ( nog niet tenminste) Misschien over een weekje wel...er staat wel wat op de planning, maar dat is nog niet helemaal rond dus.......je hoort het wel!!! Lieve groetjes en een dikke kus voor je nieuwe levensjaar !!!!
  3. ingrid van drongelen:
    20 december 2009
    lieve marleen gefeliciteerd met je verjaardag ik volg je dat hoor je wel van joyce maar ik wilde je toch zo even een fijne verjaardag wensen dikke kus van ingrid
  4. Leonie:
    He Girl!
    Ik wens je een hele fijne kerst! Hoop je nog even te spreken voor 2010! En anders alvast een top jaarwisseling! Wat zijn je plannen??
    Oh en hoe was Tiesto??
    xx Leonie
  5. Juud:
    21 december 2009
    Happy Birthday tohoho you, Happy Birthday to youhoehoe!
    En natuurlijk ook hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig 2010!
    Dikke kus ook van de katjes uit een heel wit Geervliet!
    Juud
  6. Dennis van der Laan:
    Hey Marleen,

Leuke blog heb je, super om te lezen dat er een echte wereld reizer in jouw zit. Nog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en hele fijne feestdagen en een goed 2010.

Dennis