Australie 9-4 tot 25-4

25 april 2010 - Rockhampton, Australië

Lieve allemaal hier weer even een update.

In Port Macquarie was het gelukkig erg lekker weer en heb ik lekker op strand geslapen (in de camper dan). Hier kwam ik Darryl tegen waar ik gezellig een paar biertje mee gedronken heb. Hij gaf me zijn nummer voor als ik iets nodig had. Hij was zelf ook aan het reizen/surfen, hij woont in Sydney en trekt er regelmatig op uit om te surfen. En ik heb er een adresje bij voor als ik terugga naar Sydney. Uiteindelijk heeft ie me zijn pan gegeven (die van ons was echt crap) en nog wat andere handige dingetjes die hij niet meet nodig had en ik kon gebruiken. De dag dat ie weer verder ging klopte hij om 6 uur op mijn deur (dat geeft niks want de zon komt dan op en ben ik ook wakker) en we hebben een frisse duik genomen in de oceaan. En ook na een tip van hem lekkere oesters op om 11 uur sochtends hihi daar kan je me nog voor wakker maken.
Onderweg naar boven hebben we de waterfallway genomen. En ja daar heb je watervallen maar ik dacht zelf dat er meer zouden zijn. Volgende dag aangekomen in Coff's harbour waar we een nederlands tentje gevonden hadden die kroketten en frikandellen had feeeest. Dat had ik al een tijd niet gegeten en heb er dus ook lekker van genoten. En een lekker fles hollandse remia mayo gekocht mmmmmm. Tegen woordig doe ik bijna elke ochtend een half uurtje hardlopen. Want als je zo lang niet sport ga je dat best merken. Het gaat me steeds beter af en hou het steeds langer vol. Echt heerlijk om 6.30 op een verlaten strand hardlopen. Dat kan hier gewoon want het is hier niet tot 9 uur donker pffff hahaha.
Volgende locatie was Byron bay waar er twee israelische mannen op de camping stonden die een lekkere israelische maaltijd gemaakt hebben mmmmm en de volgende dag zijn we naar een klif gereden om te zwemmen. Die klif was wel ong. 11 mtr hoog en dacht dat ik er niet in zou jumpen maaaaar met me hartje in mijn keel toch gedaan en dat is best cooool geeft best een kick om zoiets te doen. Hij zei al als je een beetje een adrenaline kick wilt ga je ook mee...nou dat heb ik geweten super...Volgende dag gingen we verder maar eerst nog even langs de vuurtoren. Daar besloot Myrthe om een sprong te wagen met parasailen. En die man vertelde ons dat de wagen echt niet goed was. Wij naar de garage auto omgeruild en weer omgeruild in brisbane.
We moesten de 17de in Brisbane zijn omdat we kaartje voor een concert hadden. En we zijn gaan couchsurfen met Brent een aardige gozer met een beetje adhd. Hij heeft een didgeridoo en ik heb geprobeerd om er op te spelen maar dat valt niet mee.
Het concert was echt super met Jay Sean, Kelly Rowland, Sean Paul, Pitbull en Akon.Als akon ooit in NL komt voor de mensen die ervan houden ga erheen echt super entertainer..... Ook nog leuke mensen ontmoet daar simon en erin die in brisbane wonen waar ik waarschijnlijk nog naar terugga om naar frasereiland te gaan. (heb ik gemist vanwege het weer)....
In rainbowbeach ben ik savonds gaan kamperen waar ik vast kwam zitten in het zand want ik heb geen 4wdr hahaha ik heb hem daar laten staan tot de volgende ochtend. Gelukkig waren er twee mannen aan het kamperen daar die me geholpen hebben. De volgende ochtend zijn we naar tin can bay gegaan waar je voor 5 dollar een dolfijn kan voeren. Ik dacht we gaan het water in meer de dolfijn komt bijna aan wal om zijn visjes op te halen. De vrouw vertelde me dat het ongeveer een jaar heeft geduurd om ze zover te krijgen dat ze die vis komen halen. Dolfijnen eten heeeel veel vis per dag en krijgen maar een bepaald aantal per dag daar.
Daarna zijn we naar Harvey Bay gereden waar we op een camping aan het strand staan waar ik trouwens weer een supermooie zonsondergang heb mogen zien. Als de zon hier onder gaat word de lucht heel mooi alle kleuren van oranje tot paars tot groen/blauw....
In Harvey Bay is een soort voorlichting/museum over de great white, de allergrootse haai.Wat een beschermd dier is.
Was wel interresant behalve dat deze man denkt dat wij gebrainwashed zijn en dat ze gevangen moeten worden omdat ze mensen doden. Het schijnt nogal een probleem te zijn omdat deze haaien ook hele grote zeeschildpadden en walvissen eten. Nou denk ik zelf als mensen zoveel vissen uit de zee halen zal de witte haai toch iets anders moeten zoeken om te eten!!!!! Maar goed dat is mijn point of view. Om dit af te sluiten ben ik maar naar de visshop gereden om een haai te proeven...(geen witte haai hoor) en btw erg lekker. Zag ook dat je krokodil kan eten hier moeten we ook nog maar even proberen.
We zijn in Bundaberg ook nog wezen couchsurfen met 2 hele lieve mensjes die zelf 2 kinderen hebben maar die zijn het huis al uit. Lekker even relaxen (want dat doe ik nog niet genoeg hahaha). Vanuit daar zijn we naar een ander cs adres in Rockhampton gereden. Allemaal wel mooie grote huizen hier zeg.Je merkt ook dat het steeds warmer word.Eeeeh eigelijk heet gewoon.
Bij Scott heb ik savonds mijn eigen pizza gemaakt erg lekker trouwens, en savond ouderwets yatzee gespeeld. Volgende dag zijn we naar een crocodillenfarm gereden en hebben deze grooooote monsters aanschouwd. Deze leven hier dus gewoon in het wild, wat je je niet altijd beseft. Ik heb er zelfs een vast gehouden hahaha een kleintje maar hoor. Oh en een pie (kleine taart) gegeten met crocodillenvlees erin. Maar ik ga nog voor de steak.
Ik ga nu nog even van het mooie weer genieten en we gaan bijna richting whitsunday island erg zin in, ik wil daar kijken of ik daar kan gaan duiken. En anders ga ik kijken of ik in Cairns als host op een duikschip kan werken voor 2 weekjes.

Nou heeeeel veel liefs,

Marleen

1. Anloma:
    25 april 2010
    Heeee hallo weer. Super super super gaaf allemaal weer hoor...maar jaloers ben ik absoluut niet #($#*&(#*&(@&@
    Hier gaat alles z'n gangetje en gelukkig is het weer wat beter. e zon laat zich geregeld zien en de temp gaat lekker omhoog. Op de markt geen zeilen voor de wind of regen. Heerlijk toch. Nou verder weet ik het ook niet meer want hier gebeurd nooit wat. Dikke kus ! Keep us posted ! Bey Bey
  2. steven:
    25 april 2010
    hey guppie alles gaat goed zo te lezen, hier alles lekker beginnen met een 2de huis te bouwen dus als je terugkomt hebbie een eigen stekkie hahah. voor de rest zijn we ook maar ff gaan reizen want we werden een beetje zout van alle reis verhalen van je hahahaah dikke kus daqan en ik
  3. Juud:
    26 april 2010
    He wat zit je haar leuk haha, echt leuk ik meen het!
    Wat gaaf heb je het zeg, ik zie het allemaal weer voor me heerlijk. En weer een nieuwe campert hihi. Hoop je snel weer eens op skype te spreken maar zo te horen heb je het daar veel te druk voor!!!
    dikke kus Juud en de poezels