december 20-28 Buenos aires/Uruguay

28 december 2009 - Buenos Aires, Argentinië

We zijn een paar dagen naar Uruguay geweest, Punta del Este. In peru op een tour had Joyce een man leren kennen die daar woont en ons graag verwelkomde. Daar aangekomen werden we opgehaald en werden we naar het appartement gebracht. Twintig verdiepingen hoog en uitzicht op zee. Het hele app. was beschilderd met mooie muur/plafond schilderingenalsof je in een soort schip zat heel apart. We kregen meteen een sleutel en we werden van alle gemakken voorzien. Het app. had een bad een gym en een sauna...heel vervelend. Elke dag lekker uit eten, je moet je voorstellen het is net als saint tropez....sóchtends lekkere ontbijtjes, verse appeltaart, meté (is een typische thee in argentina en brasil heeeeel sterk alsof je tabak met water drinkt, wel heel gezond trouwens, maar heeel vies). We werden als prinsesjes overal heen gereden erg lekker als je normaal in hostels slaapt in een stapelbed en met openbaar vervoer moet. Deze dagen hebben we erg lekker gerelaxed en ervan genoten.

Ik ben weer een paar conclusies rijker                                                                                                    -dat in argentina geen sloten op de wc deur zit in restaurants en disco´s god knows why, je moet altijd en hangen boven een toilet je tas vast houden en de deur proberen dicht te houden mmmm  why??

-dat mannen behalve heel macho hier ook heeel attent zijn. De deur word ten allertijden voor je open gehouden, er word voor je eten en drinken betaald (en neee je hoeft er niks voor terug te doen, mag wel moet niet)

-dat uruguay de allermooiste zonsondergang heeft met de meeste kleuren

We hadden de laatste boot terug van Colonia naar buenos aires, duurt ong. een uur. Maar dankzij een eerdere klein botsing en het vele waaien van de wind konden we niet weg. 5 uur zitten wachten op een boot op kerstavond zonder iets, iedereen klagen en zeiken natuurlijk. Kerstavond op een boot in uruguay.....Uiteindelijk hebben we een andere boot moeten nemen die vanuit BA kwam. Eenmaal in BA zou er ter compensatie een transfer zijn naar het hostel nou mooi niet dus en hier vieren ze kerstavond door iedereen te feliciteren en vuurwerk af te steken. Dus geen taxi te krijgen o kwart voor 12. Gelukkig (ja we hebben heel vaak geluk) had ik met een argentijnse jongen staan praten eerder die avond en die stond daar ook te wachten met z´n broer. Zijn vader kwam hem ophalen en bood aan om ons naar het hostel te brengen. Zulke vriendelijke mensen om ons heen geweldig.

We hebben kerst in BA gevierd met wat mensen die we in Bolivia ontmoet hadden. Lekker gekookt en voor de rest vrij simpel gehouden. Hier en daar wat feestje champagnes en wijntjes. Maar vanavond vroeg naar bed rond een uur of 3 hahaha mensen eten hier pas rond 11/12 uur, je hele dag verschuifd.....

Voorlopig blijf ik in BA de 3de pas naar Brazil, ga lekker ff genieten van een supermooie en levende stad geweldig.....

Veel liefs Marleen

1. Anloma:
    29 december 2009
    Hallo hallo....leuk om te zien dat jullie eens lekker verwend zijn en een paar dagen luxe hebben gehad. FF tussendoor best gaaf toch ?- De kerst hier was wit.....nou fijn hoor! van mij mogen ze hem houden. Zou er ook geen traan om laten als ik nooit meer sneeuw zou zien. Ons landje hier is er ook totaal niet op ingesteld. Een beetje sneeuw en het vervoer hier heeft gemiddled gewoon 3 uur vertraging. Maar goed. Nu is het weg, ze geven wel weer behoorlijk lage temperaturen op voor de komende week, dus we kunnen onze lol weer op. Handschoenen en meerdere lagen kleding aan... 6 Jan mogen we weer. Tot dan ook ff vrij, om de administratie te doen, tellen, enz enz enz. Nou meid genoeg gezeik van ons dagelijkse sleurtje. We wensen jou en Joyce HEEL VEEL plezier met de jaarswisseling en hopen weer snel iets te horen. Dikke kus !!! Geniet ervan !!! DOEI DOEI !!!!!
  2. Juud:
    30 december 2009
    He meis!
    Ik hoop dat je een ongelofelijk knalfeest zal gaan krijgen met oud en nieuw! Geniet ervan en wederom onwijs veel geluk en liefde voor 2010!
    dikke kus Juud
    PS: geweldige foto's hoor en weer een heel tof verhaal, jullie maken maar weer van alles mee daar!
  3. marjobalmakers:
    30 december 2009
    hoi papa die heb gebeld naar tnt dus als je hem wil spreken hij is bij ome arie en heb de laptop mee dus je kan op de msn of skype bellen groetjes
  4. marjobalmakers:
    31 december 2009
    jullie en heleleuk jaarwisseling marleen groetjes van mans en paps
  5. Anloma:
    1 januari 2010
    Happy New Year my dear !!!!!
    Alle geluk en gezondheid voor dit decenium jaar!! Dat je nog maar HEEEEEL VEEEEEEL mooie dingen mag zien en meemaken.
    ( en dat wij daar dan over mogen lezen....hi hi hi
    Dikke kus.
  6. Leonie:
    1 januari 2010
    Gelukkig Nieuwjaar!
    Weer erg leuk je eventjes gesproken te hebben! Hoop dat je een leuk avondje hebt gehad! En ik zal Lau eens gaan strikken voor de dropjes!;-)
    Dikkekus
  7. Leonie:
    2 januari 2010
    He! De dropjes gaan mee naar NieuwZeeland! Geef voor die tijd nog even aan wat je wensen zijn!;-) Dat is zeg maar de aankomende 2 weken aangezien ik dan op wintersport ben, jehh..
    Goed reisje naar Brazil, doe voorzichtig! En enjoy!
    xx
  8. Joyce:
    9 januari 2010
    Heeeeey!

Jammer he dat het weer in Floripa niet zo geweldig is. Verbranden doe ik trouwens wel ondanks de bewolking. Zal me even aanmelden voor je mailinglist, want ik vind het wel leuk je verhalen te lezen! Dikke kus Joyce
  9. Anloma:
    10 januari 2010
    HOI marleen...we zitten hier met kromme tenen te wachten op een nieuw berichtje van jou, waar je bent, wat je doet en gedaan hebt.....Hoor van Ma dat jullie ff "uit elkaat"zijn en dat je alleen het e.e.a. doet. Dus...dat willen we allemaal wel lezen natuurlijk. ha ha ha. Groetjes en dikke kus. Anloma