Salvador and Morro de Sao Paulo 10-1 tot 20-1

20 januari 2010 - Porto Seguro, Brazilië

De meiden in Florionapolis hebben me netjes op het vliegtuig gezet en een nieuwe verblijfplaats geregeld in Salvador. De schoonmoeder van een van de meiden ´Nice´ stond me op te wachten op het vliegveld in Salvador. Samen met Matheus een jongen die bij haar woont omdat hij studeert in Salvador en haar eigen zoon zit nu voor studie in Duitsland. Eenmaal aangekomen bij haar huis aan het strand werd ik meteen overvallen door allerlei verse vruchten en een verse pizza maar eerst een duik in de zee en dit snachts kan gewoon allemaal.....Er stond een lekker bedje op het balkon onder de sterrenhemel op me te wachten jeeeetje wat een luxe en dat allemaal alleen door de gastvrijheid van andere mensen....

Volgende dag heel vroeg wakker aangezien de zon om 5.20 opkomt vanuit de zee waar ik op uitkijk (echt vervelend he hihi). Een braziliaans ontbijtje, gekookte banaan met kaneel en suiker, zoete aardappel, verse sap maracuja en papaya. En lekker de stad in om dingen te gaan bekijken. Pelourinho is een oud gedeelte van Salvador waar een hoop gebeurd en gelukkig was ik met Nice en Matheus. Nice is een soort oude hippie praat drie slagen in de rondte en is erg grappig en aanwezig. Ze wist alle leuke en mooie plekjes te laten zien in Salvador. Ik ben ook nog in de Bomfin geweest een kerk waar je een wens kan doen en dan moet je een lintje om je pols, om je enkel en aan het hek van de kerk knopen, ach waarom niet ben er toch......De bomfin is een belangrijke kerk in Salvador eens in de zoveel tijd hebben ze een feest waar ze zoals hun dat noemen de kerk schoonmaken. De meeste mensen hier zijn van afrikaanse afkomst en zijn allemaal heel gelovig en spiritueel. Ik vind het heel apart dat in een stad met zoveel religie toch ook zoveel criminaliteit is maar goed.

Helaas spreek ik geen portugees of tenminste niet goed genoeg om een gesprek te voeren. Ik begrijp een hoop omdat het een beetje hetzelfde is als spaans maar goed kom er wel... Na een paar dagen ben ik naar Morro de sao paulo geweest een eilandje voor de kust van salvador, waar ik bij een jongen bleef via couchsurfing. Dus ik ´s ochtends vroeg op de bus naar de catamaran. Nou mooi niet was dus dat feest van de bomfin schoonmaken aan de gang mijn god wat een hoop mensen kon geen kant op en miste dus mijn boot. Gelukkig kon ik met mijn gebrekkig portugees toch de weg vragen en gelukkig gingen er meer boten naar Morro. In morro stond marcelo me netjes op te wachten. Hij woont in een kamertje vlak bij het strand waar ook nog twee andere jongens aan t couchsurfen waren dus dat betekent 4 mensen op ong. 8 vierkante meter maar ach t is alleen om te slapen. Morro de sao paolo is erg klein en iedereen kent marcelo, hij werkt op een reisbureau en weet dus alle goede dingen om te doen feestje om te gaan en restaurants om te eten. Maar ook hij spreekt bijna geen engels en zei dan ook ´i speaky english little bitch´ hahahaha in plaats van little bit, erg grappig.  Elke avond was er wel een feestje op het strand aangezien het hier hoogseizoen is. Op het eiland lopen bijna alleen maar mooie mannen met afgetrainde lichamen en vrouwen met dikke billen en borsten in een string van jong tot oud ik weet niet wat ze hier in het eten doen....Maar op dat feest lopen ook kinderen van 6 a 7 jaar oud te dansen (want dat kunnen ze hier ook allemaal) op een manier waar ik erg geshockeerd van was zo sexueel, maar ik hoorde uit betrouwbare bronnen dat dat hier normaal is. Waarop ik dan weer denk ja ach dan is het ook niet zo raar dat je hier dus ook veel jonge meiden (13,14) met een kind ziet lopen. Maar zo goed als die kinderen dansen zal ik helaas niet kunnen hahaha....Ik heb ook 1 dag een tour gedaan rond het eiland. En hoe is het mogelijk kom je 1 nederlander tegen, Hans, uit Amsterdam. Het was zijn laatste dag in Brazil dus hij vond het leuk om voor me te betalen, want het was al erg genoeg dat ik in hostels slaap en moet couchsurfen. T is maar wat je erg vind hahaha. Dus lekker oesters vers uit de zee gegeten.....wel 19 beetje citroen erop en dan zie je meteen of ze nog leven ....en ik maar wachten op die parel helaas....Ik ben een dag of 3 op morro de sao paolo geweest, daarna nog 2 dagen terug bij nice in salvador. De terugreis was op een catamaran maar aangezien er erg veel golven waren was bijna de hele boot zeeziek en zat iedereen te kotsen...erg gezellig. Gellukig heb ik zeebenen en nergens last van hahaha.

Even nog genieten van het strand met het warme zeewater en het eten....En dan op naar Porto Seguro.

ps dit is de link voor de foto´s in mappen www.flickr.com/marleendeniet

1. Anloma:
    21 januari 2010
    Oh la di la la la....oh la di la la la...prachtig. Zou daar best willen wonen. meissie meissie wat jij allemaal meemaak en ziet , Schitterend. Heb deze keer geen lang berichtje...geen tijd, druk druk druk en nog eens druk......winkel gaat gestaag. We hopen 5 feb. open te gaan. Dikke kus ! Anjo
  2. Leonie:
    24 januari 2010
    He Marleentje! Ik ben weer bij! hihi... Zo te zien vermaak jij je prima, heerlijk klimaatje, wat zijn ze daar gastvrij! Wintersport was top! Alleen maar stralend blauw weer gehad! Vanaf nu ga ik je vanuit Thailandos volgen;-) Enjoy en tot mails xxies..
  3. Juud:
    31 januari 2010
    He meis,
    Beetje late reactie maar ik kan niet achterblijven he! je grootste fan haha. Heerlijk die verhalen, daar warmen we hier weer een beetje van op. Hier nog niet alles op de rails maar het gaat goed komen, een positief mens overleefd alles hihi. Geniet maar lekker, tijd vliegt hoor, net zo hard als jouw vliegtuig naar Nieuw Zeeland. In Queenstown kun je heerlijk hollandse drop kopen en echte zaanse mayonais (ja ja die lekkere vette) en natuurlijk speculaas en stroopwafels. Als je nog tips wil laat ff weten maar je moet eigelijk gewoon lekker je eigen ding doen dan kom je vanzelf alles tegen. Enjoy your travels , dikke kus van ons = mij en je kinders