4-8 tot 21-8 Thailand en Maleisie

23 augustus 2010 - Kota Bahru, Maleisië

Hallo lieve mensen,

Ik ben na de tempel richting het noorden gegaan. Chiang mai om precies te zijn. Na een lange busrit die best rot was....(mischien word ik er te oud voor haha) aangekomen in Chiang mai. Waar ik een beetje heb rondgehangen met een franse jongen (ja die franse kunnen best aardig zijn). Ik had een tour geboekt naar elephant nature park. Dit wilde ik heel graag doen al een tijdje. Dit park is meer bedoeld om olifanten te redden. Nadat we een documtaire bekeken hadden was ik erg onder de indruk. Helaas in thailand en landen eromheen worden olifanten nog steeds erg mishandeld door hun mahout (degene die op de olifant zit) Voordat de olifanten worden gebruikt voor ritjes en zwaar til en trekwerk worden ze in een box gestopt en met scherpe pinnen gestoken het was echt verschrikkelijk om te zien. In het park waren veel olifant die gehandicapt zijn nadat ze op een landmijn gestaan hebben of aangereden zijn door een auto in bangkok omdat ze moeten bedelen. Als je dit dus ziet ga je dus nooit meer voor een rittje op een olifant want hoe leuk het ook lijkt er gaat heel wat aan vooraf......Gelukkig worden ze in het park met veel liefde behandeld en kunnen ze er vrij rondlopen. Het park zorgt ook voor de educatie van de mahouts en de locale mensen, want dat is het eigelijke probleem dat de mensen gewoon niet genoeg educatie hebben. Gelukkig bestaan er ook nog dit soort parken waar niet alleen olifanten worden opgevangen maar ook allerlei andere dieren..Ik vond het een aanrader als je ooit die kant opgaat zeker doen.Ik heb de olifanten gewassen eten gegeven en er waren twee babyolifanten die echt zoo ontdeugend waren heerlijk om te zien.

Na een paar dagen daar rondgehangen te hebben heb ik een vlucht naar phuket genomen aangezien dat net zo duur was als de bus. Ik ben daar niet gebleven aangezien dat ubertoeristisch is...dus meteen de volgende dag richting Krabi. Daar uitgevogeld hoe en wat....en op naar maleisie aangezien het pijpestelen regende in zuidthailand.
Nog even wat bevindingen over thaise (aziatische) mensen...alle mensen en vooral de chauffeurs pulken hun neus en niet een klein beetje gemiddeld 10 x in een uur en vegen het gerust af aan de stoel mmmm lekker hoor vervolgens pulken ze in hun mond ook wat op zoek naar restjes en vervolgens een lekkere rochel er achteraan. Dit allemaal zonder schaamte. En helaas ben ik dan weer diegene die dit lekker van dichtbij mag aanschouwen heeeerlijk het went echt nooit.
Na 12 uur op de voorstoel in het midden (dus met z'n 3en voorin) gezeten te hebben. Was ik in maleisie. Er was hier veel gezeur in het zuiden en in 2008 een aanslag op de trein. Op zich was het veilig maar wat een verschil een en al hoofddoekjes alleen maar moslims hier en alleen maar leger om de 15 km een soort van checkpoint waar het leger je toelacht met geheven geweer....Toch een beetje apart. Maar goed ben in Maleisie en ja hoor ramadan begonnen en geloof me dat is niet leuk in een moslimland....Je kan pas eten vinden na een uur of 6 omdat hun mogen eten na 19.30 grrrr alle respect maar omdat hun vasten hoef ik toch niet te vasten heb net een maand soort van gevast. Maar goed niks aan te doen goed voor de lijn weer. Ben daalijk 60 kilo als ik terug kom hahaha

Ik ben van kota bahru naar de perhentian eilanden gegaan...paradijs op aarde heerlijk helblauw water, tropische temperaturen en tropisch regenwoud om je heen. In een week tijd zoveel leuke mensen ontmoet. Elke dag volleyballen, beetje strandhangen erg lui word je ervan. Ben nog wezen snorkelen en zoveel onderwaterleven nog nooit gezien. Het word alleen maar beter. Haaien gezien die dus echt banger van jou zijn als andersom. Naast een schildpad gezwommen van ong een meter en er zat gewoon 20cm tussen ons in. Helaas wel mijn kont verbrand na bijna een hele fles zonnebrand toch een beetje krokant. Maar jaaaa mijn kont ziet nooit zoveel zon en met snorkelen steekt ie uit het water dus tjaaa.

Nu ben ik terug in Kota Bahru en weet ik niet zo goed wats next aangezien het hoogseizoen is is het erg druk overal. Ik wilde de jungle doen hier maar hoor van iedereen dat het eigelijk niet zo is omdat je met 100 andere toeristen in de jungle loopt en daar heb ik geen zin in. Helaas zit ik ook erg met mijn budget waardoor ik nog wat dagen heb dat ik niks te doen heb en als het regent is dat wat minder maar goed. Ik heb nu 10 dagen om te niksen ik ga denk ik naar de cameron highlands en natuurlijk Kuala lumpur en mischien nog naar tioman eilanden. Dan singapore en dan eindelijk naar Borneo waar ik echt zo naar uitkijk. Dus uiteindelijk vermaak ik me wel en ik kom ook zoveel leuke mensen tegen waar ik dan weer een paar dagen mee optrek....Ik ga nu lekker niksen beetje rondhangen met de babypoesjes in mijn gasthuis want voordat je het weet moet je weer aan het werk hah. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het ook niet erg vind om naar huis te gaan over een maandje. Soms als ik erover nadenk is het zo onwerkelijk dat ik gewoon een jaar weg ben geweest zo voelt het helemaal niet time flies when your having fun....

Nog voor diana nog gefeliciteerd met je eigen verjaardag (is alweer een tijdje terug maar alsnog) en nog gefeliciteerd met demi.....

@anjo probeer elke keer te plannen maar die duren nooit zo lang die planningen kan niet echt plannen hier...en dat lijstje is aardig vervuld maar er komen elke keer meer dingen bij hihi

Veel liefs
Marleen

1. marjobalmakers:
    23 augustus 2010
    JAJA HET SCHIET OP GELUKKIG MAAR NOG DRIEHALVEWEEK GENIET ER NOG VAN GROETJES IK BEN DE EERSTE
  2. Anloma:
    23 augustus 2010
    Trut....ha ha ha( Marjo dan )......Nou wijfie inderdaad nog een paar weekjes maar en dan is't voorbij,,,,het jaar is hier ook echt voorbij gevlogen !! Wat leek dat lang he ? een jaar...Maar goed je hebt nog ff. Ik denk dat marjo er nu onderhand wel helemaal klaar mee is...ze wil dat je thuis komt. Logisch toch ? Ja en wat wil ik verder nog aan je kwijt ....dat je ook de tijd dat je "niks"te doen hebt ( duhhh ) gewoon probeert om er toch weer van te genieten want deze laatste weekjes zijn ECHT zo voorbij !!
    Dikke kus !! Anjo
  3. Leonie:
    24 augustus 2010
    He girl!
    Ga je de kinabalu klim doen in Borneo??
    Zou het leuk vinden je weer eens op de skype te horen!??
    xxx
  4. Juud:
    24 augustus 2010
    haha ik zie dat je een nieuwe Charlie en Gigi gevonden hebt? de kleinere verzie!
    Veel plezier nog dikke kus Juud